02 August 2011

RaMadHan DatAnG LaGi...yeYeYe!


Assalamualaikum kalian semua :))
berbesar kali ni ramadhan telah muncul kambali...
-WELCOME RAMADHAN-


Alhamdulillah,penuh syukur ramadhan kali ini aku masih diberi peluang 
menjalani ibadat puasa hendakNYA...

terimbas kembali nostalgia zaman kanak-kanak
yang penuh keseronokan menghabiskan bulan puasa..
aku normal seperti kanak-kanak lain
curi-curi makan tu perkara biasa laa...:))

dulu aku suka bagi alasan kat abah,beli la roti untuk adek..kesian dia lapar...
tut..tut..tut..aku yang melantak..cicah air milo lagi..!
abah pelik tengok roti habis..
mana mungkin adek aku makan banyak...huhuhu...
''abah,ten yang makan sebenarnya''...

waktu malam plak macam biasa aku beria-ria nak g terawih..
selalu aku akan pergi dengan Azira 
mula la bawa macam-macam bekal
makan kat masjid..!
terawih entah ke mana..huhu...

sesi bermain mercun & tanglung 
aku rela kumpul & korek syiling abah
semata-mata nak beli tanglung,lilin & mercun...
waaa...sanggup!
antara mercun kegemaran gua :-
-mercun colok
-mercun lalat
-mercun das
-mercun bola
-bunga api besi
-bunga api kertas




makin nakal bila mercun di letakkan kat taik lembu..!!!
waaaa!!puas hati bila meletup..!!

------------------------------

Sekarang semua dah lain..tiada lagi kemanisan zaman kanak-kanak..
sebab??
sebab aku dah 20tahun..!
dalam 5 tahun juga aku dah tak berpuasa di rumah..:((
sungguh aku rindu detik-detik dulu..!

9pm : ring..ring..ring..ring..!
aku : halooo...umi...balik kerja doh ke?
umi : ye...dalam kereta ni..bakpe?
aku : saje je la tepon,esok kan nok pose...
umi : hoo..molek la tuh..sahur makang mende nati?
aku : ten makang roti je la mi..mi,sedeh eyh..teringat ke dumoh :( sob..sob
umi : berat guh laaa..besor pon nanges lagi
aku : umi mane pahang..:(
umi : umi gitu jugok dulu zaman blajo...dakpe lah nati umi bagi duit beli baju raye :))
aku : hahahaa...trimas umi..!

-------

short word : aku rindu umi & abah melampau-lampau :(
kesian kat abah...
kalau umi kena kerja shiff petang abah akan berbuka sorang-sorang..
kalau aku ada boleh la teman abah...

~~~>> ironi,aku memang merindukan kampung halaman...keluarga terutamanya...tapi ini la pengorbanan untuk berjaya...bukan senang untuk senang :)....sabar itu penting...buat teman-teman disini,aku gembira bersama kalian..mengisi kesunyian..memeriahkan suasana.....


mulut che aten : -pilih makanan yang bersih untuk juadah berbuka
                        -penuhkan amal ibadat di bulan mulia sebaik mungkin
                        

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...