06 August 2011

L.o.h.o.n.g G.e.l.a.p


Haiihhhh....mengeluh panjang...
tiap-tiap hari berdepan benda menyerabutkan halwa telinga gua...
''dah berpunya tapi belagak tak berpunya''

-------------

kadang-kadang lagi pelik lagi hairan aku fikiran manusia yang tak tahu menghargai ni..
jiwa-jiwa manusia sebegini kosong dengan pengisian makna sebenar cinta..
apa kau tahu manusia kesetiaan itu??
tiada lagsung dalam kotak fikiran kau untuk menghargai ya??

kau bertuah sahabat..
memiliki seseorang yang mencintai kau seadaanya
menyayangi kau sepenuhnya...
kau berada dalam pelukan hatinya sahabat..
sedangkan manusia seperti aku masih mencari cinta..
yang masih berduka tentang cinta..
yang masih dicanang oleh cinta..

walau terbentang air lautan belum mampu untuk aku pancarkan betapa hati aku dilapah-lapah..
aku mengharap pada banyangan gelap gelita..
yang penghujungnya masih terlalu gelap..
langsung tak pernah ku dapat sisipkan jawapannya..

lelaki..aku benar-benar percaya pada janji-janji kau..
betapa aku percaya & mengharapkan kebahgiaan adalah milikku...
pernahkah kau menyelami hati ini sedalam-dalamnya??
pernah kah kau ingin tahu walau secebis perasaan yang ku pendam..

selamat tinggal jiwa yang mengkhianati

manusia beku ini sering terpaku..
terpaku kearah ruang-ruang gelap..
cahaya yang samar menghala kegelapan..
hampa...benar-benar hampa pada kau lelaki..

baru sebentar dunia cerah disaluti cinta kau..
tapi kau kejam...
pantas kau kikis demi satu persatu..
hatiku..dialuti darah...

kenapa kau bawa dia menerjah di kala aku meratap kebahgiaan?
terpadam cahaya-cahaya itu...
hanya hadir lohong-lohong gelap
aku jengah ke dalam..
ada rasa perasaan kelam..
manusia beku ini sering terpinga...

akan aku terus melangkah...
meredah lohong hitam dalam kamar kesepian...
tapi..gengaman itu pasti tiada lagi...
ikhlas..ya..aku ikhlas...betapa aku hampa..
bibir terjuih..kecewa...



hati che aten : gelap angan-angan itu..maafkan ku..aku benar-benar terluka...


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...